Powiatowy Urząd Pracy w Zambrowie informuje, że osoby, które nie mają możliwości dokonania rejestracji przez internet mogą po uprzednim kontakcie telefonicznym (86 2708233, 86 2708216) odebrać dokumenty do wypełnienia lub wydrukować dokumenty do wypełnienia umieszczone w załacznikach na dole artykułu.
Wniosek o zarejestrowanie bezrobotnego (zwany dalej Wnioskiem) i wszystkie niezbędne dokumenty muszą zostać opatrzone własnoręcznym podpisem.
Do Wniosku dołączamy tylko kserokopie dokumentów.
Prosimy o uważne przeczytanie instrukcji i oświadczenia zamieszczonego we Wniosku, a następnie wypełnienie wszystkich zaznaczonych pól.
Informujemy, że datą rejestracji będzie data wpływu dokumentów do Urzędu.
Informujemy, że wpisanie we Wniosku numeru telefonu i adresu poczty elektronicznej umożliwi sprawniejszą obsługę Państwa Wniosków.
Co należy załączyć do Wniosku
Do wniosku należy załączyć:
- w przypadku posiadania tymczasowego adresu zameldowania na terenie działania Urzędu Pracy w zambrowie – zaświadczenie o okresie zameldowania na pobyt czasowy ma terenie Powiatu Zambrowskiego;
- kserokopie świadectwa ukończenia szkoły, dyplomu lub innych dokumentów potwierdzające kwalifikacje lub zaświadczenia o ukończeniu szkolenia;
- kserokopie świadectw pracy;
- w przypadku posiadania orzeczenia o stopniu niepełnosprawności dokument potwierdzający stopień;
- dokumenty stwierdzające przeciwskazania do wykonywania określonych prac, jeżeli osoba takie posiada;
- w przypadku rejestracji po zakończeniu prowadzenia działalności gospodarczej lub w okresie jej zawieszenia należy przedłożyć dokumenty potwierdzające aktualny status oraz zaświadczenie z ZUS o okresie opłacania składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy zawierające miesięczną podstawę wymiaru tych składek;
- osoby, które współpracowały przy prowadzeniu działalności gospodarczej zaświadczenie z ZUS o okresie opłacania składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy zawierające miesięczną podstawę wymiaru tych składek;
- osoby, które były zatrudnione w niepełnym wymiarze czasu pracy powinny przedłożyć zaświadczenie o wynagrodzeniu brutto (w rozbiciu na poszczególne miesiące) oraz w przypadku pobierania zasiłków chorobowych zaświadczenie określające podstawę wymiaru tych zasiłków;
- osoby, które były zatrudnione w ramach umowy zlecenia, umowy agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług lub współpracy powinny przedłożyć zaświadczenie o wynagrodzeniu brutto (w rozbiciu na poszczególne miesiące) wraz z adnotacją o odprowadzaniu składek na ZUS i FP, a w przypadku pobierania zasiłków chorobowych zaświadczenie określające miesięczną podstawę wymiaru tych zasiłków;
- w przypadku pobierania zasiłku chorobowego, zasiłku macierzyńskiego lub świadczenia rehabilitacyjnego po ustaniu zatrudnienia, wykonywania innej pracy zarobkowej albo zaprzestania prowadzenia pozarolniczej działalności należy przedłożyć zaświadczenie z ZUS-u o okresach pobierania tych świadczeń ze wskazaniem miesięcznej podstawy wymiaru zasiłków i świadczenia;
- świadectwo zwolnienia z zakładu karnego;
- osoby, które wykonywały pracę w okresie pozbawienia wolności - zaświadczenie o okresie wykonywanej pracy oraz osiąganym wynagrodzeniem brutto (w rozbiciu na poszczególne miesiące);
- książeczka wojskowa w przypadku odbycia zasadniczej służby wojskowej, ćwiczeń wojskowych lub innych okresów, które mają wpływ na uprawnienia wynikające ze statusu;
- zaświadczenie z ZUS o okresie pobierania renty z tytułu niezdolności do pracy;
- sprawowały osobistą opiekę nad dzieckiem, o których mowa w art. 6a ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych muszą dostarczyć zaświadczenie z ZUS obejmujące okres podlegania ubezpieczeniom społecznym z tytułu sprawowania tej opieki;
- pobierały świadczenie pielęgnacyjne, specjalny zasiłek opiekuńczy lub zasiłek dla opiekuna i utrata prawa do tych świadczeń spowodowana była śmiercią osoby, nad którą opieka była sprawowana powinny dostarczyć zaświadczenie wystawione przez właściwy organ o okresie pobierania świadczeń i przyczynie utraty.
W celu zgłoszenia członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego należy wypełlnić wniosek z załącznika.
W/w dokumenty należy traktować jako podstawowe, w szczególnych przypadkach wymagane są dokumenty uzupełniające, o których w razie zaistnienia sytuacji wnioskodawca zostanie poinformowany po złożeniu Wniosku.
Jeżeli osoba składająca Wniosek była już wcześniej zarejestrowana jako bezrobotna ponowna rejestracja polega na uzupełnieniu i modyfikacji danych, które istnieją w rejestrze. Oznacza to, że należy przedłożyć dokumenty, potwierdzające zatrudnienie po wyrejestrowaniu z tut. ewidencji oraz dokumenty, potwierdzające zmiany, które nastąpiły po wyrejestrowaniu.
Urząd Pracy w Zambrowie zastrzega sobie możliwość weryfikacji przedłożonych dokumentów oraz danych osobowych.
Prosimy o dostarczenie wszystkich wymaganych dokumentów. Braki w dokumentacji będą opóźniały proces rejestracji.